View Single Post
Old 07.01.2007, 13:32   #1 (permalink)
Christian
Member

Default Et lite spørsmål om oppførsel

Hei.

Jeg har lenge lurt på noe ang min gullfisk som jeg vel har hatt i godt og vel to år nå, ca 10cm.
I forbindelse med foring bruker han den neste timen til å "nappe luft" i overflaten, og det ser for meg ut som han tar inn så mye luft under denne seansen at det går litt ut over svømme-egenskapene. Oppdriften blir mye større enn vanlig, så den svømmer hardt for å komme ned, og stopper han og slapper av, er det full fart opp igjen...

Egentlig har det vært sånn så lenge jeg kan huske, og jeg har prøvd forskjellige variasjoner med pumpe/luftoppsett for bedre oksygentilførsel. Ingen av de andre fiskene gjør dette heller så jeg begynner å tro at han bare "er sånn". Har også en ca 4cm liten tass av en gullfisk, som ikke napper luft på denne måten, i alle fall mye mindre.

Jeg har diverse forskjellige fisker, og kjører uten varmekolbe, men tempen ligger likevel på ca 25 grader. Vet at dette ansees å være litt varm, men fisken virker i veldig god form forøvrig, fantastisk appetitt, og full fart hele dagen. Forer for det meste med flakfor og pellets/Koi sticks.

Så da lurer jeg på hva dere andre mener om dette, eventuelt hva annet enn oksygenmangel kan føre til slik oppførsel?
Christian is offline   Reply With Quote