Hei Klaton.
Ja, det er lurt å tenke fremover nå som du har fått flere fisk i dammen.
De koiene blir vel nærmere 40 cm til høsten. Og gullfiskene har kanskje multiplisert seg

Så du får se hva du sitter igjen med når høsten kommer.
Har selv hatt mange fler koi i et 600 liters kar i flere vintermåneder, men det var i garasjen og uten varme eller filtrering. Hos deg med 23 grader blir det som inne i et akvarium med fullt aktive fisk som skal ha mat og stell hver dag og ofte vannskifte. I våre 500 liters akvarium hender det vi har så mye som 7-8 koi i hver på rundt 25 cm gjennom en vinter. Det er en grense vi ser går bra. Flere fisk tar vi ikke sjansen på. Heller ikke større fisk i en så lang periode. Selvsagt hadde det vært ønskelig med større vannvolum så fiskene kan svømme litt mer rundt og ha det mer trivelig gjennom vinteren. Oppsamling av nitrat er det vi strir mest med inne i akvariene. Så hyppige små vannskift og temperering av nytt kaldt vann er det som tar mest tid og jobbing.
Jeg hadde vært litt nervøs av å ha 11 fisk og derav 3 store koi, på så lite vannvolum i den varmen gjennom en lang vinter. Selv med moderat mating (lettfór), rutine for vannbytte og test av vannkvalitet. Så ja, jeg ville sett meg om etter et større kar eller lage en midlertidig liten dam inne med damduk e.l. En annen ting er dette med temperatur. Koiene og sikkert en del av gullfiskene er trolig kjønnsmodne og skal ha en føling av årets gang. Så på vinteren pleier vi i en periode å senke temperaturen. Håper dette var til litt hjelp