Originally Posted by Wiggo Denne duken er ikke lagt for å stå ute vinterstid, så du vil nok få problemer her. Dessuten liker ikke koi seg så godt med den lyse fargen. Det er ikke uten grunn at damduken er sort. Din fisk vil sansyneligvis bli stresset av dette, å det kan igjen føre til sykdom. |

tror nok ikke mine fisker vil bli så stresset av lys folie, jeg har en lys gul i bruk i min 1000l midlertidlige bassengdam, og fiskene er avslappet og tamme, di kommer til meg så snart di ser meg og er lekne og nyskjerrige. har både gullfisk og koi. (lys fisk virker tryggest på lys bunn)
ang alger har dette merkelig nok ikke vert noe problem verken i år eller i fjor. selv om karet står svært utsatt for sol i år. fiskene ser ut til å gnage i seg det meste, eller jeg har vært pokker så heldig til nå. har ikke uvfilter eller noe spesielt bra filteranlegg enda, og heller ingen tilsettningsstoffer.
den dammen jeg skal bygge nå på 3000 liter er en firkantet sak som skal stå oppå bakken. den vil ikke bli utsatt for altfor mye sol. men det vil jo fryse, selv uten vann i.
vil jo gjerne at folien skal overleve vinteren og vare minst ut neste sommer, og selfølgelig helst lenger.(bygger en dam til til neste år som er større) så det spørs om det ikke blir den kjedelige sorte. etter å ha vært på bassengjakt i dag, fant jeg dammfolie å bli den beste løsningen, både med pris og levetid. så er jeg vertfall sikker

er bare redd det vil virke fryktelig mørkt oppi dette ganske avlange karet mitt.