tror ikke heller at elgen vil synes om å bade i stamp, men det er faktisk fare for at den vil komme traskende akkurat dær vi har begynt å grave den neste dammen. skal heldigvis sette opp gjærde før den blir ferdig. og stakkars den kjøter som plumper oppi til mine elskede fisker (ink egen hund)

jeg blir nok å velge en sterkere folie til den "neste" dammen enn til denne firkantdammen jeg helst så ferdig for en mnd siden. så om 2mm gummi holder elg, så blir det 2mm gummi. men regner med at dyra holder seg utenfor gjærdet. til firkanten tror jeg det holder med 0,5mm. burde jeg tømme den for vann på vinteren eller vil folien tørke da? det blir ant pvc i denne.
jeg er livredd rifter og sår i fiskenes vakre hud, så her finnes ikke skarpe ting i dammen. det kan skje så mye rart ut fra et eneste lite sår og varmt vann at huff..

en blir så glad i fiskene, alle har di sin egen lille person. disse er så tamme at di har fasinert den mest uintreserte gjest

flere som har bestemt seg for damm etter å ha hilst på mine, det er kjempebra for det er ikke SÅ mange hagedammer her i nordland enda. selv blir jeg mer og mer fasinert for hver dag.