View Single Post
Old 26.07.2007, 20:23   #1 (permalink)
kvo mo
Junior Member

Default Fersking som prøver hagedam livet.

Helt ny både i forumet deres og i hage dam livet.
Startet for mange år siden med drømmen om dam i hagen.
Lite med fritid og små barn som tar den tiden de alltid tar gjorde sitt til at dette tok tid til å få startet, men nå er basseng duken lagt utover vann fylt opp i to dammer på tilsammen ca 10000liter.
Har vert i ei elv og hentet elv stein og startet ei pumpe som fører vannet opp i den øvre dammen.
Legger ut noen bilder fra prosjektet.

Vet ikke om dette ble noen suksses data men alt har en begynnels.
Det er vel først nå min forvirring begynner med filter og planter og for ikke å snakke om fisk.
Hvordan gjøres nå alt dette.
Må kruttet finnes opp på nytt.
Har såvidt begynt lesingen på forumene her og dette berger vel flere enn meg fra å finne opp kruttet.
Kan noen først fortelle meg hvordan vannplanter plantes skal det leges mold blanding i kurver eller slippes plantene rett ned i dammen i de pottene som følger med plantene.
Var på plantasjen i trondheim og kjøpte litt planter disse ble plumpet ut i dammene.
Var det lurt?
Hilsen fersk nybynner fra Mo i Rana
P.s kommer med flere erfaringer og bilder.
Attached Thumbnails
fersking-som-page-rankingover-hagedam-livet-106_0621.jpg  fersking-som-page-rankingover-hagedam-livet-106_0620.jpg  fersking-som-page-rankingover-hagedam-livet-106_0622.jpg  fersking-som-page-rankingover-hagedam-livet-106_0605.jpg  fersking-som-page-rankingover-hagedam-livet-106_0609.jpg  

Last edited by kvo mo; 26.07.2007 at 20:25.
kvo mo is offline   Reply With Quote