Hei, jeg har hatt 3 slørhaler i ca. 1,5 år, i forigårs døde den ene

, den hadde ligget på bunnen et par timer, opp-ned, og gispa, før den døde. Det gikk egentlig så fort fra frisk tilstand til syk og død at jeg ikke fikk gjort mye på en søndag. Neste dag så jeg at det samme holdt på å skje med den andre fisken også, fikk litt panikk da og husket at jeg hadde et slags salt (Ektozon)liggende fra da jeg kjøpte akvariet. Jeg skifta ut 1/3 av vannet og helte på nytt vann med Ektozon oppi (1ts), det gikk en natt og neste morgen var fisken frisk igjen. Den tredje fisken, som er størst har det kjempefint, og har ikke vært syk.
Nå, en dag senere har begge fiskene fått hvite flekker øverst på hode, den største av fisken har hatt dette tidligere(6-7 mnd siden), men etter en uke forsvant dette, jeg behandlet det ikke, da den ellers var frisk og spiste bra. Flekkene er hvite, store, litt fløyelsaktige finnes kun på hodet. Fiskene er ellers friske foruten episoden over.
Jeg lurer på hva disse flekkene er, og om det går an å gjøre noe med dette. Jeg legger ved et par bilder av fiskene, med flekker.
Jeg lurer også på om noen vet hva som feilet fiske som døde?
Kan opplyse om at tanken er på 30 liter med filter, men jeg skal kjøpe en større tank veldig snart.
Fint om noen kunne hjelpe meg, takker på forhånd