View Single Post
Old 25.02.2008, 11:19   #1 (permalink)
gulliver
Junior Member

Default Nær døden-opplevelse for fiskene!skrekk og gru

Hei. De tre søte fiskene mine hadde en fryktelig nær-døden-opplevelse i går/forigårs. Mine søte små barn har lekt gjemsel og gjemt seg bak en stol der stikkontakten til akvariepumpa sitter i veggen. Ingen tenkte at dette var noe galt, men da jeg skulle gi fiskene frokost dagen etter var de så rare. Jeg pleier å banke tre ganger på akvariet, og da kommer de svømmende i full fart, men i går bare svømte de saaaaakte rundt nede i bunnen og reagerte bare med et nikk....Jeg skjønte ingenting, før jeg så at det ikke kom bobler ut av pumpa. Heldigvis var det bare å koble til strømmen så gikk alt seg til etter en liten stund, fiskene ble livlige igjen og alt var bra. MEN, hva skal jeg gjøre hvis pumpa ryker på ufikselig måte??? Det er 1,5 times kjøretur til nærmeste akvariebutikk. Greit at jeg kan kjøpe en ekstra pumpe nestegang jeg er i en av de nærmeste byene, selv om det er litt dyrt å kjøpe bare for å ha på lager, men innen jeg kommer meg dit, hva kan jeg gjøre hvis pumpa ryker en lørdags ettermiddag?? Fiskene ble jo helt slappe og uten livsgnist etter en natt, hva gjør man da for å berge dem gjennom flere dager?
gulliver is offline   Reply With Quote