Thread: Dvale?/ alger?
View Single Post
Old 04.03.2008, 14:02   #5 (permalink)
Irene_70
Junior Member

Irene_70's Avatar

At det ikke var lov å ha villfisk i hagedam, var jeg ikke klar over... Men, men,gjort er gjort... De får leve sine dager i dammen min. Skal holde meg til de "lovlige" artene heretterDe trives tilsynelatende. Flyndrene har vokst godt...Middag om noen årNei,huffda...
Det er blitt en del "rusk" i bunnen av dammen;blader, kvister etc. Det pynter jo ikke akkurat opp dammen, så jeg vil fjerne det utpå våren. Men kan det skade miljøet i dammen hvis det blir rotet for mye opp under rengjøring?Hadde en skikkelig oppblomstring av alger i sommer, dammen vokste praktisk talt igjen.Da tok jeg ut all stafasje,vasset oppi og skrubbet løs alle alger, lot det synke til bunns og sugde det ut med hevert.Fiskene taklet det fint. Brukte algemiddel senere, så det gjentok seg ikke. Kan jeg bruke samme metode på dette halvråtnede rusket, eller blir det litt drastisk...? Startet opp dammen i juni i fjor, så dette er min første sesong. Er rimelig "grønn", og villig til å lære Vil ikke gamble livet til fiskevennene våre, ved å prøve og feile
Hilsen Irene
Irene_70 is offline   Reply With Quote