Thread: Mat til koi
View Single Post
Old 24.03.2008, 14:50   #5 (permalink)
tos
Senior Member

Det er nok som andre har sagt stor forskjell på fôret ja, alt etter hva en er ute etter så som farge, vekst, avføring, vitaminopptak etc etc. Hikari sitt fôr Saki er vel det som pr idag er det mest opptimale og beste fôret.

Men mener at vi må ha litt bakkekontakt. Det som åsendammen skriver om eks hunder er et eksempel på det jeg mener. Hunder har eksistert i tusenvis av år, og hva levde de av før slutten av forrige århundre??? Vi mennesker kan heller ikke leve av å bare ta inn intravanøst, vi må ha litt annet også for at kroppen skal fungere. Jeg mener og tror at hvis fisken skal holde seg frisk og rask og dens organer skal fungere optimalt, trenger den også litt annet mat en bare en type brendt pellets med konsentrat av de mest nødvendige næringsstoffene. Har en naturdammer vil fisken her finne larver, dyr, alger ol hele året. Men alikevel bør en nok gi dem litt variert mat gjennom sommeren og ikke bare en type tørrfôr. For hvis en ser mot Japan så se nå på alle mudderdammene. Her får nok fisken i seg litt av hvert ja.

Så jeg mener det er bare bra og variere litt på det ferdigkjøpte koifôret. Men for all del det er bare min mening
tos is offline   Reply With Quote