View Single Post
Old 15.04.2008, 18:12   #24 (permalink)
MIOPIO
Member

Fargen er som vanlig (han har en litt stor "fløflekk" på kinnet, men regner med ikke det er farlig). Han ligger på bunnen og en kan se ganske godt at han puster. Litt tungt kanskje, at gjellene pumpes ut og inn og munnen beveger seg. Men gjellene ser ikke opphovnet ut. Jeg kan heller ikke se at han klemmer finnene inntil kroppen.

- Men, jeg synes øynene er mer utstående enn de pleier.

Dette har han holdt på med i 2-3 dager ca. Men har fått fart på seg når jeg har kommet bort til akvariet. Nå virker han imidlertid enda slappere og kommer nesten ikke opp når jeg risler i vannet. Om han er i "fritt fall" detter han også nedover, som om han ikke orker å holde seg nøytral i vannet.

Jeg har et Crystal duo filter som skal tilføre oksygen, så kommer masse små bobler ut i vannet og vannoverflaten.

Testene jeg har tatt er Nitritt, PH og hardhet. Jeg bruker slike dråper og en fargeskala. Ut i fra disse er de akkuratt der de skal ( 0 nitritt, PH på 7,2 og GH på ca 8).

Nå er det akkurat som om den andre gullfisken går ned og ligger seg inntil den av og til. Ligger der litt og spretter opp igjen. Den virker i god form, skal kanskje bare se hvordan han har det.....

Noen gode tips? Stakkas liten, vil ikke at han skal lide dersom han er syk....
MIOPIO is offline   Reply With Quote