View Single Post
Old 17.04.2008, 17:48   #1 (permalink)
gro
Member

Default Lek allerede..???

Har vert kjempeheldig med førse vinter med dam,bare ett tap (som var min egen feil...var litt for ivrig med vårrengjøring...tror jeg... for fisken var tipp topp den, etter overvintring ute,men tålte ikke litt for mye vannskifte i vårrengjøringen .....men så har jeg lært til neste år)

Men altså: har litt mix av koi og gullfisk. Deriblant to gullfisk som har gått inne i akvarium i vinter. Har nå satt de ut i dammmen som varierer fra 10-15 grader.
De er fra ca 10-15 cm.
Nå ser det ut til at de to som har overvintret ute (ca 10 cm),har forelska seg hodestups i den ene som kommer innenfra (ca 15 cm)...
De ser heeeelt tussete ut,der de regelrett forfølger stakkaren,som ikke får et øyeblikks fred.... ://
....Er det lek,el bare nysgjerrighet over nykommeren....?
Syns de er litt små til lek da de kan være to-tre år gamle toppen...
Alle kjøpt i fjor,men de som har gått inne i vinter er noe større og muligens eldre,men det er de minste som ser mest ivrige ut.....??..
.....Kan òg se ut som de prøver seg på de minste koiene også iblandt...
Er det mulig...Gullfisk/koi blanding....Sikkert et domt spørsmål,men er fortsatt nybegynner da......

Hadde vært morro med småtasser i dammen da,så her følges det nøye med ja..
.....Om det skulle bli yngel her i år,hva gjør jeg....?... Skal de tas ut av dammen øyeblikkelig el.la de være der en stund med livet som innsats.
Event.kor skal de opppbevares til de er store nok til å overleve kannibalene...
Ute?..inne? oppvarmet vann? el. ...osv,osv...

Takknemlig for all informasjon...
Det trengs
gro is offline   Reply With Quote