Thread: Min nye dam
View Single Post
Old 26.04.2008, 22:48   #7 (permalink)
Roger`n
Senior Member

Roger`n's Avatar

Originally Posted by Mr Olsen View Post
Hei Roger,n Fin dam du har fått til. Hvor mange liter er den på? Er det glassfiberkar?Jeg har også tenkt og lage meg en større dam,tenkte og grave ned et glassfiberkar 3m i dm og 1,40 dypt. Det ser ut som du har stein rundt karet. hvordan har du gjort det? Har en dam nå som er på 1500liter,mistet våre 2 koier i vinter, har nå 7 små gullfisker.
Mister Olsen
Nei no ska du høyra
Jo det er dette karet du beskriver eg har tenker eg litt usikker på antall liter no, har sjært av ein bit av toppen 15 cm , da eg ikkje fekk det så langt ned som eg ville og bunn drenet stal ein god del , men ca 10.000 l tenker eg har ikkje rekna på det no eller "ombygging".
Greit kar , jo dagens mure stein rundt dam triks kan du få ,, eg brukte ringen som eg skar av toppen som forskalling støpte først med betong til ca. der steinen blir synlig, og fortsatte med stein opp over, stein hviler mot forskalling så fyllte eg betong mellom stein og karet, brukte sterk blanding og noe armering, startet med 15 cm mur rundt nede, men blei vel 10 Cm i toppen , deretter støpte eg ring rundt toppen med rutsfrie kroker for eventuelle nett eller line ved bortreise og fugl.

Kjekt du likte karet , begynna å lika det selv og

Last edited by Roger`n; 26.04.2008 at 22:57.
Roger`n is offline   Reply With Quote