View Single Post
Old 14.07.2008, 15:07   #5 (permalink)
Roger`n
Senior Member

Roger`n's Avatar

Er på jobb nå så eg kan ikkje sjekke selv,fekk rapport hjemme fra att vannstanden hadde minka i går så da ba eg kona sjekke rund om .Fant ut att det nok ein kombinasjon av fordamping og lekasje, kona oppdaget att det dryp fra slangen inn til UV , o -ringen på uV er ikkje tett.

Vil ikkje be kona starte å demontere eller prøve å dra til kobling in til UV i tilfelle det blir værre og så lenge det er såpass lite så venter eg til eg kommer hjem.Litt fett (Silikon grease) på pakkning og etter teite løser vel problemet.
Det var ein gråværs periode når eg var heima og da minket det ikkje så mye pga regn , har vore enten eller her på vestlandet i sommar når det gjelder nedbør og sol.
Har kun vann planter ja som er i dam eller sump før foss så det er ikkje dei som drikker vannet.
Fosse fallet er eg obs på da planter , Stein og oppsamling av gørr har øket vannstanden i sumpen før vannfallet, har ca 5cm enda å gå på før det renner bakover eller side lengs , planen er å bygge lengre vannfall / bekk bakover i høst.
Planter kommer til å bli fjernet og plasert i sump ved siden av dam i fremtiden da eg kommer til å øke saltinholdet betrakligt i vannet og da stryk vel dei fleste med.
Takk for gode svar

Last edited by Roger`n; 14.07.2008 at 15:10.
Roger`n is offline   Reply With Quote