Heisann igen
Originally Posted by eunaas Jeg skjønner at jeg ble dårlig informert da disse ble kjøpt. Men, hvorfor kan en fisk reagere på vannet, når den andre ikke gjør det?... |
Fisker reagerer forskjellig, og har forskjellige toleransegrenser. De er individer -som oss

Det kan selvfølgelig være annen sykdom også, ser du noen hudforandringer (flekker, prikker, fargeendring m.m)?
Originally Posted by eunaas Problemet er også det at den ene fisken spiser opp all maten til den andre. Det er nå umulig å mate den syke fisken, tror den er for svak til å spise noe som helst. ... |
Huffda, det høres ikke bra ut
Originally Posted by eunaas Jeg kan liksom ikke helt forstå at det er for lite plass for to fisker i en bolle. Det intrykket jeg sitter med av akvarum og tidligere akvariumer jeg har sett, er tettheten temmelig stort bland fiskene... |
Det ser nok ikke ut som om det er for dårlig plass, men tro meg-det er det

En gullfisk alene krever MINIMUM 30 liter vann og god filtrering for å ha det bra. Disse fiskene trenger større plass en mange andre typer akvariefisker siden de griser veldig mye, og skiller ut store mengder giftstoffer fra avføring og gjeller. Jeg foreslår fortsatt at du leser slik at du skjønner nitrogensirkelen, og hvilken betydning amoniakk, nitritt og filtrtering har. Denne lenken er til en side som forklarer dette:
Nitrogensirkel
Har du pumpe i bollen din?
Fisker klarer seg godt opp til 2 uker i et godt innkjørt akvarium.