Thread: Tam gullfisk??
View Single Post
Old 11.08.2008, 12:44   #1 (permalink)
TheChieF
Member

Blog Entries: 1
Default Tam gullfisk??

Hei,

Er det vanlig at gullfisken blir hånd tamme sånn uten videre? det hele startet i sommer like etter at vi hadde fått dem, de hadde vært i vannet i ca. 2 uker, da jeg tok de opp for å bygge ut til et bedre filter enn det jeg hadde, da gikk de i en liten balje vi har. Da kom ene jenteungen bort, og stakk hånda oppi vannet og tok opp den ene fisken.

Jeg ba henne selvfølgelig om å sette den i vannet igjen, noe hun gjorde. Det merkeligste med dette var at fisken var jo ikke redd henne en gang.

Så i går, hadde jeg en morsom opplevelse, ca. 3 timer etter mating, så var jeg ute og tok en røyk, og stod da som vanlig å titta litt på fisken, jeg så at dem begynte å "danse" som dem pleier ved mating, ga de da beskjed om at nei, noe mat var det ikke å få. men tenkte litt på dette med jenteungen i sommer, og tenkte, pokkern eller, jeg stapper en finger i vannet å ser hva som skjer. For jeg hadde egentlig ikke noe tro på at noe skulle skje i heletatt, Men til min store forundring, så begynte alle tre å sutte på lillefingeren min, og de sutta som de ikke skulle ha gjort annet. jævlig kult tenkte jeg, og løp inn å henta kjerringa, men hun fikk aldri se det i går, ennet enn at det var en hvis interresse rundt fineren min. så, skal prøve igjen i kveld.

Men så til mitt spørsmål, er dette vanlig at gullfisk gjør da?? trodde bare koien gjorde dette jeg.
TheChieF is offline   Reply With Quote