Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Hei. Jeg ser litt på akvarier til salgs rundt omkring på internett, har et lite på 60 ltr. fra før, men litt lite for koi. Hvis jeg kjøper et bør det være en hvertfall 300 ltr. som jeg kan bruke til koi yngel når den dagen kommer Men til spørsmålet, jeg har koiene mine nede i kjelleren nå, i vannet er det 7,3 grader, men er det mulig og flytte noen av de til et akvarium nå hvis jeg gjør det gradvis varmere for de som evt. skal flyytes?
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
har hvertfall gjort det med gull fisk.... då tok eg dei i ei bøtte å sette den inne ett døgn då var vannet blitt ca samme temp, hadde litt vann frå akvariet i bøtta å så etter noen minutter fanget eg fisken med hov å slapp den i akvariet... veit ikkje om dette er måten å gjøre det på men det virket
__________________ ![]() ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Problemet er vel å ungå å stresse fiskene ved så lav tempratur men eg ville i så fall fylt eit kar med vann fra dam prød forsiktig og fange dei inn og så satt karet med fisk i ein kald kjeller eventuellt ieit større kar med vann fra dam slik att vannet sakte hadde varmet seg opp.
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
![]() |
| Tags |
| akvarium, flytte, koi, til |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|