Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Feb 2007
|
Hei. Jeg har vært fiskeier i tre uker nå. Fikk beskjed om at bolle måtte stå to uke før jeg kunne har fisk i, kjøpte da bolle,pumpe og sånn renseting som du har vannet. I dag skiftet jeg vann på fiskene og la merke til at bollen var ganske skitten, prøvde å få vasket det vekk, men det gikk ikke. Tørket med en fuktig klut, men det forsvant ikke. kan noen fortelle meg hva dette kommer av og hvordan jeg eventuelt får dette vekk?
__________________ therese |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() | Hei, velkommen til Gullfiskene.net! "skitten" som du refererer til er som oftest en kombinasjon av alger, avsettinger fra vannet og smuss/støv fra bunnlaget. Den vanligste metoden for å fjerne slike ting er enten en algeskrape (i ditt tilfelle er det ikke mulig å bruke en slik da du har en bolle med runde flater), filtervatt eller svamp. Å bruke et stykke filtervatt skal i utk.pkt kunne fjerne smusset, men hvis dette sitter hardt, så kan du bruke en slik gryteskrubb som har svamp på den ene siden og en grovere overflate på den andre. Siden du er nybegynner så tillater jeg meg å nevne at uansett hva du bruker for å rengjøre bollen med, så må dette aldri ha hvert i kontakt med såpe eller kjemikalier. Dette vil skape problemer for fiskene, selv i små mengder.
__________________ Carpman |
| | |
![]() |
| Tags |
| bolle, skitten |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|