Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.

Go Back   Gullfiskene.net forum > Akvarium og Hagedam > Fisk > Alt om Gullfisk/Slørhaler

Hei!

Du har lest innlegg og sett hva byr på, men har forsatt ikke registrert deg. Hvorfor ikke ta et øyeblikk og registrere en gratis konto nå? Som medlem vil du få fri tilgang til lese alle våre forumer, og muligheten til å poste innlegg, kommunisere privat med andre medlemmer (PM), foreta avstemminger, laste opp innhold i forumer og bildegalleriet, samt andre funksjoner. Bli medlem i vårt forum i dag!

Hvis du allerede er medlem, logg deg på øverst til høyre for å fjerne denne meldingen, og delta aktivt i forumet nå.

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 10.06.2010, 06:29   #1 (permalink)
Member

Anne Marie's Avatar

Question Selger de fisk i Zoo'en med dårlig kvalitet?

Jeg kjøpte tre små slørhaler til akvariet mitt for et par uker siden, dette er et innkjørt akvarium, med andre slørhaler i, den ene begynte å gå mot bunnen og bare ligge der etter et par dager, og igår begynte nr 2 å svømme på rygg og oppføre seg merkelig som om svømmeblæra var gått - ser det litt ann utover dagen om jeg må ta den eller ikke, og her er vannkvaliteten helt etter boken for å si det slik - så en kan begynne å lure på om alt som selges er like friskt..
Anne Marie is offline   Reply With Quote
Old 10.06.2010, 15:51   #2 (permalink)
Moderator

Fiskesmurf's Avatar

Da du kjøpte denne fisken...
Hadde du noen form for karantene på den da?

Det som kan ha skjedd for deg, er rett og slett at...selv om du har super vannkvalitet, så har du også din egen bakterieflora.
Denne bakteriefloraen er din opprinnelige fisk vant til og resistant mot.
Den nye fisken din er vant til en annen bakterieflora, og det kan da hende at ikke tålte den plutselige overgangen til de nye bakteriene du har i ditt akvarie.
Som regel går nok dette bra etter litt tilvenning, men noen ganger kræsjer dette totalt....selv om fisken du har kjøpt er "frisk som en fisk" og vannet ditt er "etter boka".

Mitt damprosjekt
Fiskesmurf is offline   Reply With Quote
Old 12.06.2010, 08:05   #3 (permalink)
Member

Anne Marie's Avatar

Default for en iiiidi... jeg er...

Vet du det tenkte jeg ikke engang på - hvor dum går det ann å bli...

" stanger hodet i veggen "....... Tusen takk for svar på det, det forklarte mangt og meget som jeg har lurt på - Jeg har fulgt den, legg i posen, åpne, helle i pent og fint og sette fri - vips på 30 minutter er alle glade og fornøyde... men neida...

God helg
Anne Marie is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
ble, de, dårlig, fisk, kvalitet, med, ny, selger, zooen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules