Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| |||||||
| Hei! Du har lest innlegg og sett hva byr på, men har forsatt ikke registrert deg. Hvorfor ikke ta et øyeblikk og registrere en gratis konto nå? Som medlem vil du få fri tilgang til lese alle våre forumer, og muligheten til å poste innlegg, kommunisere privat med andre medlemmer (PM), foreta avstemminger, laste opp innhold i forumer og bildegalleriet, samt andre funksjoner. Bli medlem i vårt forum i dag! Hvis du allerede er medlem, logg deg på øverst til høyre for å fjerne denne meldingen, og delta aktivt i forumet nå. |
![]() |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjøpte tre små slørhaler til akvariet mitt for et par uker siden, dette er et innkjørt akvarium, med andre slørhaler i, den ene begynte å gå mot bunnen og bare ligge der etter et par dager, og igår begynte nr 2 å svømme på rygg og oppføre seg merkelig som om svømmeblæra var gått - ser det litt ann utover dagen om jeg må ta den eller ikke, og her er vannkvaliteten helt etter boken for å si det slik - så en kan begynne å lure på om alt som selges er like friskt.. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Da du kjøpte denne fisken... Hadde du noen form for karantene på den da? Det som kan ha skjedd for deg, er rett og slett at...selv om du har super vannkvalitet, så har du også din egen bakterieflora. Denne bakteriefloraen er din opprinnelige fisk vant til og resistant mot. Den nye fisken din er vant til en annen bakterieflora, og det kan da hende at ikke tålte den plutselige overgangen til de nye bakteriene du har i ditt akvarie. Som regel går nok dette bra etter litt tilvenning, men noen ganger kræsjer dette totalt....selv om fisken du har kjøpt er "frisk som en fisk" og vannet ditt er "etter boka".
__________________ Det er bedre å jobbe i hagen mens man tenker på Vår Herre, enn å sitte i kirken og tenke på å jobbet i hagen... Mitt damprosjekt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Vet du det tenkte jeg ikke engang på - hvor dum går det ann å bli... ![]() ![]() ![]() " stanger hodet i veggen "....... Tusen takk for svar på det, det forklarte mangt og meget som jeg har lurt på - Jeg har fulgt den, legg i posen, åpne, helle i pent og fint og sette fri - vips på 30 minutter er alle glade og fornøyde... men neida... God helg |
| | |
![]() |
| Tags |
| ble, de, dårlig, fisk, kvalitet, med, ny, selger, zooen |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |