Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
I forbindelse med fanging av gullv.buk fikk jeg denne. Er det en gullfisk? Og i tilfelle hva slags type? Den er 31 cm. lang. Mulig det er vanskelig å se det mens den er i vannet. Om nødvendig kan jeg ta den opp. Den er fanget i et vann utenfor dyreparken i Kr.sand hvor det kryr av gullv.buk. Ole-J. |
| | |
| | #7 (permalink) |
Karruss ja. Se på bilde av karruss på linken konkuranser/mitt bidrag. Der er det en karuss som er avbildet på nært hold i en vannsylinder jeg har i dammen. Meget stor likhet. Men fargen da??????? Også syntes jeg den er for lang til å være karuss. (33cm) Jeg har aldri sett en slik stor karuss. Og den svømmer bare rolig rundt som koiene. Jeg har 2-3 karuss i dammen, som jeg aldri ser. Kun når de er oppe i det glassrøret. Last edited by Ole-Johnny; 03.07.2007 at 22:19. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Nei, sjeldent man ser store karuss, men fisket karuss i skogen en gang da bet det en nærmere 40 cm. karuss på kroken, så jeg tror nok de kan bli ganske store. Hadde 15 karuss i dammen for 5 år siden som jeg slapp ut, de så jeg ikke noe til, helt utrolig, men alle var der. Hvor finner jeg konkuranse bildene dine forresten? http://no.wikipedia.org/wiki/Karuss Kan bli opp til 45cm. Last edited by mjoks007; 03.07.2007 at 22:40. |
| | |
| | #9 (permalink) |
Etter du har logget inn og klikket på furum, er det en link litt lenger ned der det står konkuranser / mine bidrag / fisk i glassrør. Der har jeg lagt inn 5 bilder. Og forresten. Der jeg fanget denne "gullfisken" kryr det av gullvederbuk. Kan det være en kryssning. Jeg vet ikke om disse to fiskeartene kan blande seg. Dersom de kan det, og denne fisken min er utelukket som gullfisk, er dette kanskje svaret. Last edited by Ole-Johnny; 03.07.2007 at 23:14. |
| | |
![]() |
| Tags |
| eller, gullfisk |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|