Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Har fått et lite problem. Fikk 2 gullfisk i gave, den ene en type slørhale og den andre en ganske rund løvehodevariant (ønsker egentlig ikke denne typen fisk, men siden jeg har fått dem ). Jeg har hatt dem i karantene siden fredag - ser nå at den ene jager den andre ganske brutalt rundt i karet, med munnen mot gattåpningen. Når jeg tittet nøye på den fisken som jager, har den disse karakteristiske hvite prikkene på gjellelokkene. Nå har jeg flere spørsmål!Er dette lek? Om det er lek, betyr det da at den andre er en kjønnsmoden hun? Må jeg skille dem for at dette skal ta slutt? (har egentlig ikke plass til det) ![]() Karantenekaret mitt er for lite til dette, men tør ikke ha dem i hovedkaret enda, har hatt de for kort tid, og har tidligere dårlig erfaring med å ha fisk rett i hovedkaret. Er litt redd for at den jagede fisken skal bli skadet av dette! Forslag, noen? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Dette forekommer. Vi har en som kommer fra et kull som ploppet ut i en 30L i Drammen. De som eier foreldrene visste ikke sin arme råd da det plutselig var på hundrevis av egg i det lille karet. taho: du får observere framover. Et tips kan være å holde temperaturen så stabil som mulig i karet. Lek blir som oftest trigget når temperaturen går ned som ved f.eks vannskifte.
__________________ Carpman |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
| De holder forresten fortsatt på med dette ![]() John Kenneth : jeg trodde heller ikke det var mulig, derfor jeg spurte om dette var lek. Last edited by Taho; 22.10.2007 at 17:42. Reason: trykkfeil | |
| | |
![]() |
| Tags |
| høsten, på, slørhale, våryr |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|