Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Her er det en interessant artikkel angående gullfiskboller. http://www.practicalfishkeeping.co.u....php?news=1478 noen synspunkter ?
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #3 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Flott gjort Men hvorfor gullfisk forsatt blir holdt i bolle er fordi den att den vanlige oppfatningen blant folk er att det er heit ok også for fisken siden dei " alltid" har blitt holdt slik. Gull fisk har nesten null hjerne og svimer rundt i bolla og tenker etter å ha passert plast planta for 95442 gang: hm dette var ei fin plante her har eg ikkje vore før. Folk er rett og slett uvitende om hvilke forhold fisken skal ha. Butikkene selger dem pga etterspørsel fra folk som vil ha ein fisk gjerne etter å ha sett ei bolle i butikk vindu, inpuls kjøp , 3mnd senere er fisken dau og ein lurer på kvifor.. For meg som har fisk som hobby er dette j%€# iriterende men ka kan me gjera , anbefaler alle eg ser med bolle eller som har lyst på å kjøpe,å kjøpe akvarium lese seg til info om hald av fisk osv , det hjelper , men mange ser på deg som ein gledes dreper osv og blir sur når eg forteller hva gullfisk faktisk krever av stell og forutsettning for å ha det bra. Er enig att gull boller skulle passer best til chips eller vann med T - lys i.
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Dec 2007
|
Roger'n Du tar nok feil når det gjelder gullfiskens minne. Det er en myte at fisken bare har 3 sekunders minne, den husker mye lengre tilbake. Men fisken har 3 sekunder assosiativt minne (det har hunder også). Det vil si at hvis fisken gjør noe har du 3 sekunder på å straffe eller belønne den, ellers forstår den ikke hvorfor du reagerer. Fisk er trent opp til feks. synkronsvømming med slike metoder, og gullfisk vil etterhvert venne seg til eierens ansikt, og kan reagere med å gjemme seg når fremmede kommer bort til akvariet. De er ikke så dumme som de kanskje ser ut for noen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Var nok sarkkastik ja Velkommen til forumet , synes det er flott att vi har eit forum for oss med dam så vi kan dele erfaring og tips.Noen er kansje det ein kan kalla fagfolk her inne , Fordelen er att vi alle driver med fisk i dam eller større kar og har mindre type arter i konsertrerer oss om i staden for andre forum der det er alle typer fiske hold, Men det var vel ikkje topic her .
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
![]() |
| Tags |
| amnesty, gullfiskbolle |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|