Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Hei! Fikk i oktober en slørhale (Goldie) av min kjæreste. Siden dette var ment som en overaskelse til meg, så hadde jeg kun en bolle å ha den i. Etter noen dager kjøpte jeg en kompis (Flanders) til Goldie. ![]() Nå i julen fikk jeg ordnet meg et lite komplett akvarium til Flanders og Goldie på 40L, siden det tross alt er bedre enn en liten bolle. Etterhvert er planen å kjøpe et større akvarium til dem, men når i fremtiden må jeg forvente det innkjøpet? Fiskene var 3-4 cm store når de ble kjøpt.
__________________ Svartedøden, Shiny & Spot ![]() ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hvor fort de vokser varierer veldig. Viktige faktorer er: Plass, fôr og gener. Under opptimale forhold kan en slørhale bli opp mot 35-40 cm (uten finner). Men dette skjer veldig skjelden. Slørhaler i boller dør ofte før de rekker å bli over 10 cm på grunn av dårlig plass o.l. Det er heller ikke tilstrekkelig filtrering i en bolle, som igjen resulterer i dårlig vannkvalitet. De vokser også veldig sakte i trange omgivelser. Så dette kan som sagt variere veldig. Men uansett så blir de aller fleste boller fort for små til disse fiskene, så du bør nok ikke vente for lenge med å gi den et større hjem, så vil den trives mye bedre og utvikles mye bedre.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hei Malin! Hvis jeg skal gi et tidsestimat for disse knøttene i 40 literen din, så ville jeg ha sagt ikke lengre enn 1 år. Du bør følge med på vannkvaliteten for dette kan gi en indikasjon på om karet begynner å bli for lite. Men som Vidar-Alexander er inne på; ikke vent for lenge.
__________________ Carpman |
| | |
![]() |
| Tags |
| fort, hvor, slørhaler, vokser |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|