Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Fant en gjeng med småtasser på dyrebutikken. Har ikke sett denne fargen gullfisk før. Den er gråblå med brune tegninger, en slørhalevariant med antydning til "løvehodeskrukker" på hodet. Er dette en vanlig variant, eller evt en sammenblanding av flere varianter? noen som vet?Måtte sevfølgelig ha en av dem, legger ved bilde med litt dårlig kvalitet. Er ikke helt lett å få realistiske farger, med det lyse er gråblått, og det mørke en slags blå/ brun. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Gatemix? he he. Er nok som allerede nevnt, litt forskjellig blod der. Den ser ikke så stor ut, og siden den allerede er litt hvit, så kan det nok være noen shubunkin gener der et sted. Det brune blir nok antakelig rødt eller oransje etter som den blir større. Men du kan jo være så heldig at den beholder den brune fargen, men det er nok lite trolig.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Det er streetmix, ja - det var det jeg misstenkte, men de var jo ganske spesielle da Carpman : den har allerede flyttet inn etter karantene Har hatt sykdomsfritt akvarie etter at jeg begynte med det(!) Den er ganske liten, ja ca 3-4 cm. Tror slørhaler/ gullfisk vi får kjøpt her oppe er drettet opp/ oppbevart såpass trangt at alder ikke har noe med størrelse å gjøre Har 2 shubunkin på 9-10 cm som er kjønnsmodne allerede......
|
| | |
| | #6 (permalink) |
|
bildet lyver ganske mye på fargen, den ser ganske ut som denne i fargen. http://www.liveaquaria.com/product/p...fm?pCatId=2635 Den andre jeg har, har samme kroppsfasong som denne og har begynt å få en oranda hette i mørk gråblått. Blir spennende å se fargeutviklingen framover. Kanskje det brune blir mer gull etterhvert? De er sansynligvis ganske unge, de jeg har. På butikken kalte de det bare "blå gullfisk )
|
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hei! Ser ut som en "common" - Vanlig gullfisk, singelhale. Litt vanskelig å se sporen. En annen ting er at den har en litt høy rygg - en vanlig gullfisk skal egentlig ha en litt slankere kropp. Ps! jeg ser den er endel rød over gjellelokkene(og mulig ned mot sporen?) - kanskje lurt å teste vannkvaliteten Er det forresten noe rødt i fisken? |
| | |
![]() |
| Tags |
| gullfisk, type |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|