Please install Flash and turn on Javascript.
| | #14 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Hei! Når man bruker medisinene fra Esha, trenger man ikke å være restrektiv med foring. I ditt tilfelle har du et akvarie som akkurat er startet, så jeg ville derfor ikke gitt så mye mat til fiskene. Husk at akvariet ikke begynner å bli stabilt før etter ca 4 uker. mer mat = mer avfall for bakteriene å bryte ned. Vær flittig å måle vannverdiene, og bytte vann om det skulle gi utslag så går det nok bra |
| | |
| | #17 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Hei ![]() Glemte å si at du må fylle på med medisiner når du bytter vann Esha brukes jo slik : 1. dag 20 dråper pr 100 liter , deretter 10 dråper pr 100 liter. Om du bytter vann den 1 dagen, kjører du full dose på det vannet du bytter (bytter du 10 liter = 2 ekstra dråper i byttevannet) Bytter du vann de resterende dagene, tilfører du også full dose på byttevannet, og 10 dråper pr 100 l i resten. Vanskelig dette - forstod du hva jeg mente? |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Member Join Date: Jan 2008
|
sånn jeg fårstår det, skal jeg bytte 10 liter av vannet i kveld, og tilføre medisin som tilsvarer de 10 literne? blir det rett? å i mårrå skulle jeg ha full dose som tilsvarer 43 liter, som akvariet er? eller er jeg helt på villspor nå? |
| | |
![]() |
| Tags |
| gullfisk, hvit, med, prikk |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|