Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Hei. Min black moor sliter med å holde seg nede på bunnen av akvariumet. Henger ofte med hodet opp og kroppen loddrett ned ved vannflata. Ser ofte at den gulper ut luft. Tror ikke det er noe galt med svømmeblæren for den svømmer helt normalt, bare at den har litt for mye oppdrift ![]() Jeg slet litt med dette problemet på en av mine gamle slørhaler, og byttet da fra flytepellets til et vanlig fiskefor som daler ned til bunnen. Men tydeligvis så hjelper ikke dette så mye. Finnes det flere tips til hva man kan gjøre for å hjelpe den??
__________________ Svartedøden, Shiny & Spot ![]() ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste litt om disse ertene og skal prøve det når jeg kommer meg på butikken på mandag. I stad så jeg at han hadde bæsjet ut en luftboble, hehe.. så kanskje det hjalp litt. Fant også ut at det hjelper å bløtlegge foret før man mater dem så slipper de å sluke så mye luft. Har vel kanskje vært litt dårlig til å variere i kosten, skal bli bedre på det. Tror litt av problemet ligger i synet til fisken. Siden disse øynene stikker sånn ut så har han litt vanskelig for å se akkurat hvor maten befinner seg, så det blir mye gaping i overflaten. Den dunker jo stadig borti ting, i forrigårs fikk den en liten skramme på ene øyet. Så i stad at det hadde blitt litt større enn det andre, mulig en infeksjon? Det er nok siste gang jeg skaffer meg en black moor, syns synd på den når den svimer rundt og ikke ser noe særlig
__________________ Svartedøden, Shiny & Spot ![]() ![]() |
| | |
![]() |
| Tags |
| black, luft, magen, med, moor |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|