Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Hei, lurte bare noen få ting, når jeg til neste år begynner arbeidet med nye dam som blir betydlig større enn den jeg har, hvordan skal jeg få fylt den opp med koi? Eller hvor kjøper dere koi fra er kanskje et enda enklere spøsmål, nå har jeg en 10 koi i dammen med til neste år vil jeg ha en hvertfall 30 koi Men jeg vil ikke kjøpe små koi da, jeg vil kjøpe noen store også, så er det mulig og kjøpe en kasse med koi som er bestillt fra Japan eller no med 20 koi i eller er dette veldig dyrt? Hvor dyrt i så fall?Dette er jo ikke før om et år, men vil gjerne undersøke litt hvor det er lurt bra å kjøpe koi fra. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
|
![]() Hva bør jeg gjøre? Fange den og ta den inn i akvariet til varme behandling, eller er dette bortkastede kretfer? Tror dere den kan klare seg? | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Vi kjøper for tiden koi fra Niigata i Japan. De har mye samme klima som her. Hver vår sender vi ut lister til alle som er interessert i å være med på kjøp av kasser. Det er plass til 20 koi på max 25 cm lengde i en kasse. Når det gjelder såret på fisken så er det vanskelig å bedømme omfang uten bilde. Er det kanskje rovfugl eller katt som har vært på ferde? Hvis det ikke er så stor flenge så leger dette ofte seg selv. Du får ha et øye med den og se hvordan det går. Hvis dette er en stor flenge er det kanskje behov for å sy noen sting
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #4 (permalink) | |
|
Hvor mye koster en kasse med koi? | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Er såret rødt er det antagligvis betent = varsko her !!! Det kan være bakterie infeksjon forårsaket av så mangt naturen har skapt. Du kan prøve med 0,5 % salt. En kasse kan koste fra kr 3.000,- til kr. 12.000,- alt etter oppdretter, størrelse, antall, kvalitet, osv.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Når det gjelder kasser med koi, hvis jeg skal ha en kasse med 15 koi på en størrelse på 25 cm. (som er maks etter det jeg skjønte) fra en ikke altfor dyr forhandler, tror du 3000 holder da? | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
|
Jeg har et akvarium som jeg eventuelt kan ha den i når den behandles | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Det kan være greit å ta fisken inn i akvariet slik at du lettere kan følge med og medisinere. Gi fisken optimale vannforhold, forsiktig med foring ....... Dekk over akvariet så den ikke blir en avhopper
|
| | |
| | #10 (permalink) |
|
"appropo" sykdom/skader, min koi hadde et rødt sår, nå er det ganske bra leget, og såret er blitt hvitt, kan han slippes ut i dammen igjen?
Last edited by Carpman; 10.06.2007 at 22:00. Reason: Flyttet posten inn hit da dette er vel den samme fisken vi snakker om? |
| | |
![]() |
| Tags |
| av, kjøp, koi |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|