Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Oslo, Voksenkollen
|
Det var med stor spenning vi møtte opp på Gardermoen 16. mai for å hente ankommne koi fra Japan. Det var litt vanskelig å finne frem til rett cargo bygning og når vi kom frem hadde allerede 4 hentet sine kasser og 3 stod igjen. 2 av disse var større koi og 1 var koi på omkring 25 cm som jeg hadde bestilt. Når vi kikket på de gjennom plastposen så de forholdsvis friske å raske ut så vi tok sjansen på å frakte de rett hjem uten å gjøre noe mer med de på Gardermoen. Vel hjemme ble de "pakket" opp og plassert i baljer for måling og fotografering før de ble sluppet i "badedammen" på 3500 liter for karantene oppbevaring før utslipp i selve fiskedammen. Først må jeg si jeg ble litt skuffet da det ikke var mer enn 2 av fiskene i de varianter jeg hadde regnet med. Det var særlig mangel av 2-3 andre varianter som forårsaket dette. Bare etter 1 døgn ble jeg dog etterhvert meget fornøyd. De mottatte koi fikk kjapt intense og sterke farger og plutselig syntes jeg alle var særdeles flotte! Merkelige greier, men det snudde seg raskt om til glede og fornøyelse. 2 av fiskene fikk sjåfør i presang for god hjelp (også sjåfør i andre sammenhenger). De gjenværende 8 har alle fått navn: - Kikki (Kikusui) - Aagot (Showa) - Trulte (Kuchibeni Kohaku, rød munn) - K3 (Sandan Kohaku) - Marlin (trolig Sanke med blå øyne) - Gere (Asagi) - Freke (Goshiki) - Adolf (med "Hitler-bart", usikker på variant, trolig Sanke) De fikk mat allerede første kveld, litt røde mygglarver og noen små meitemark som de spiste med stort velbehag. Fiskene har STOR appetitt! Jeg er litt overrasket med at de spiser såååååå mye! Nedenfor følger bilder av fiskene. Jan |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Oslo, Voksenkollen
|
En annen liten sak vedrørende disse fiskene. De aller fleste har vokst svært godt i vinter. Jeg har ikke målt, men det kan se ut som om noen faktisk har vokst mer enn 10 cm. Litt uventet, men morsomt! Jan |
| | |
![]() |
| Tags |
| japan, koi, mai, mine, mottatt |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|