Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Hei, bare lurte på noe, spiser koi rumpetroll? Eller kanskje bedre spurt, liker de å spise det? Sikkert endel proteiner fint for dem, eller? Har nemlig noen dammer oppe i skogen som er stapp fulle av rumpe troll, hadde noen koi for 5 år siden (som døde desverre) de spiste små frosk, jeg lot de små froskene svømme over, men de kom ikke langt dør de ble slukt.. Så kanskje de liker rumpetroll like godt.. får de hvertfall litt forandring i kosten |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Gullfiskene mine eter rumpetroll i hvertfall , men vokser trolla opp til padder så kan dei komme ilbake for å legge egg, kåte hanner kan prøve og parre seg med fisk og kvele fiskene da dei klamrer seg fast og gjellene kan bli presset in så fiskene ikkje får puste. Det kan bli eit problem bere så det er sagt
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
| | #5 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Frosk og rumpetroll er fredet i norge. Du har ikke lov å fange disse!! Unntaket gjelder kun for skoler og barnehager som kan fange disse i "undervisningsøyemed" men de skal deretter slippes tilbake der de ble hentet. Hos meg kommer froskene selv og legger egg om våren. Koien spiser det meste men noen overlever alltids. Så om froskene flytter inn hos deg og legger egg der, er det jo greit. Men du har ikke lov å fange de andre steder for å slippe de ut i din dam.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #6 (permalink) | |
|
For et par år siden var 10 padder da jeg renset om våren, det ble for mange så jeg slapp 8 av dem ut i skogen... Så jeg har vel gitt flere enn jeg har tatt, så da har jeg noen til gode ![]() Men jeg hadde bare tenkt til å ta noen få SMÅ frosk da | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
det er i norge forbudt å bruke levende dyr som mat, med unntak av sirriser og larver og andre insekter til tarantella og lignende. og når da dyret atpåtil er fredet....hmm... det er jo så mye annet godt å gi fiskene, du finner sikkert mygglarver og andre insekter i den samme dammen.
|
| | |
| | #8 (permalink) | |
|
![]() Neida, skal ikke gjøre det mer ![]() Men dere om de liker mais? Eller andre ting, karpefisker pleier å spise mais så... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
mine koi er svert begeistret for brokkoli, mange gir dem også appelsin. mais er jeg usikker på om er sunt, det er det sikkert noen andre som vet bedre. det kan ta en liten stund å venne fiskene til grønnsaker og slikt om di ikke er vant til det men når di først får smaken på ting gnager di i vei til det ikke er mer igjen. jeg lurer på om det ikke er en tråd om temaet en annen plass her på forumet. |
| | |
![]() |
| Tags |
| koien, spiser |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|