Please install Flash and turn on Javascript.
| | #21 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Jul 2007 Location: Litt utafor haugesund
|
Me elsker desse... Og vil gjerne få tak i flere... Mange som meiner dette er blanding av ghost og longfin. Eller butterfly og longfin. Rota litt på nett, og kom fram til at ghost og butterfly er samme koi, bare med forskjellige navn. Lange finner og store skjell. Dei er praktfull, meiner me da!
|
| | |
| | #22 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
De var skikkelig langfinn koi. Disse kan ikke stilles ut i koi show, untatt i USA hvor de er ganske populære hos koiholdere der. Vi har importert langfinnete koi fra Japan for noen år siden og har noen få selv endå. Våre har ikke så ekstremt lange finner som dine. De med store skjell er doitsu varianter.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #23 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Ghost og Butterfly er ikke det samme. Ghost er betegnelse på fargevarianten som ser ut som et "spøkelse". (har ingen ting med finnene å gjøre.) Butterfly er et annet navn på Long Fin som er betegnelsen på finnene og har ingen ting med fargevarianten å gjøre. F.eks. "Ghost Butterfly" er samme fisken som "Ghost Long Fin" "Kohaku Butterfly" er samme fisken som "Kohaku Long Fin" Store Skjell har betegnelsen "Doitsu" som er japansk for "Tysk karpe" Altså, du har da en "Doitsu Ghost Butterfly". ![]() Ganske mye å sette seg inn i dette med navnene på Koi. Nesten en liten vitenskap i seg selv. Håper jeg ikke forklarte så alt for vanskelig.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
så var våren kommet til oss også helt plutselig dammen er klar og fiskene står til nedkjøling og skal ut om ca en uke ting går litt vel seint her nord![]() tilgangen på koi er ikke den beste heromkring, da det er endel avstander mellom dyrebutikkene. men i helga var jeg ute å reiste og fant meg endelig et par nye fisk. det ble bare to små denne gang, men jeg håper å dra tilbake etter flere senere i vår/sommer. noen som kan si hva di er/blir. jeg tipper di er et år ca. (10-15cm) |
| | |
| | #26 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Den tebrune ser ut om en Chagoi mens den andre metallisk kan være en Yamatonishiki. Chagoiene er konstant sulten, er svær tamme, roer ned de andre koiene og vokser seg store. De er lett å håndfore og blir fort dine beste fiske venner. Vi bygde vår dam nr. 2 på 34.000 liter til en chagoi vi kallte Keiko. Dam nr. 1 på ca. 3-4.000 liter ble for lite for Keiko og kompisene etterhvert som babyene ble større.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #27 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Jan 2008
|
Hei og Hopp Vi har mange forskjellige Butterfly-koi. De er fra ca 25 cm og opp til 55 cm. Vi har de i ulike typer bla gin-rin kuhaku, vanlig kuhaku, Black doitsu, Tancho showa osv. Vi har de i en egen tank med bare Butterfly. Mange mener de ikke er ekte koi, men at de er forvokste gullfisker. En ting er i allefall sikkert og det er at de er veldig vakre når de kommer gjennom vannet som en fargerik drage. Ha en fin vår alle sammen |
| | |
![]() |
| Tags |
| koi, typer |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|