Please install Flash and turn on Javascript.
| | #2 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
en nederste er hvertfall platina ogon for den har jeg selv. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mango_koi.jpg Her kan du se |
| | |
| | #4 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
1 er kanskje en Benigoi 2 ser ut som en Sanke 3 ligner på 4 (Willy) som er Platinum Ogon http://koi.no/koitype/kawarimono.html
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #6 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
jeg var i sverige i helgen og kom over disse to nydelige små koi ![]() en sølvblå, som nok kan bli hva som helst. og en hvit med speilrad langs sidene.(radkarpe?) hvilken type er den hvite? den har en missdannelse i ryggfinnen, men jeg håper den vil rette seg etterhvert, fikk den til halv pris av den grunn. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Den hvite er en Doitsu. (tysk skjell karpe) Den grå så mer ut som vanlig karpe ?Missdannelser i ryggfinnen vil aldri bli "bedre" Er det derimot en skade, så kan det vokse ut igjen, hvis skaden ikke er for dyp i finneroten.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
vanskelig å si om det er en skade eller om det er medfødt det med ryggfinnen, kan det være veldig arvelig om det er missdannelse? jeg likte skjellene så jeg tok sjansen, syns den er stili syns også den grå ligner veldig på karpe, men den har antydning til et par mørkere flekker på ene siden, kan jo være rester av tidligere farge. håper nå at den holder seg grå. det vil tiden vise, di er små enda. begge er kjøpt som koimix takk til alle for svar på spørsmålene mine |
| | |
| | #9 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Tillykke med nye koi ![]() Har den grå "barter"? Kan ikke se dem på bildet. Hvis bartene er på plass så ser det ut til at det er en Soragoi du har fått deg. Veldig kjekke fisker. Hvis det kommer brune flekker frem så har du plutselig en Ochiba Shigure. Den andre ser ut til å være litt misdannet over ryggen også. Ikke bare ryggfinnen. Som Vidar-Aleksander sier er det en doitsu (japansk for ordet deutsch (tysk)) som står for speilkarpe. Doitsu forteller kun om skjelltypen på fisken. I tillegg kommer koitype. Mulig det er en doitsu metallisk kohaku (kikusui). Den ser metallisk ut på bildet. Spørs om rødfargen holder seg.. Forsvinner den blir det en doitsu purachina eller doitsu platina ogon. Også en pen fisk
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| koi, typer |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|