Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Hei Jeg har 2 små koi og noen gullfisker som går ute i dammen om sommeren, men pga at vår dam er for grunn, kan de ikke være der i vinter. Har jaktet en stund etter ett plastkar som jeg kan sette i kjelleren, uten å lykkes. De karene som jeg har funnet, går ikke igjennom døren. Er det noen som har peiling på hvor enn kan få tak i ett slikt kar? Det bør være 600 - 1000 liter. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Koi.no har brukte 8 kantet glassfiberkar på 140 x 140 x 40 cm som du får inn gjennom døren. De er på ca. 650 liter og koster kr. 1.500,00 sjekk denne link: http://koishop.gullfiskene.net/8-kan...-cm-p-119.html Har du lyst på nye PVC belagt polyester duk kar sjekk denne link http://koishop.gullfiskene.net/-c-37_82.html Disse kan demonteres når ikke i bruk og tar lite plass.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hvor i landet holder du til ? Hvor dyp og hvor mange liter er dammen din på ? Det finnes noen blå tønner på 200 liter som er ca. 55 cm i diameter og 90 cm høye. Hadde du ikke et 240 liters kar ifjor ? Ellers er et aquarium på 540 liter et annet alternativ som vil gi deg et TV til.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Jan 2007
|
Det enkleste og kanskje det rimligste hos deg er kanskje å kjøpe en damduk og kle den oppover veggene. Steng av i fronten med en kraftig vegg (palle). Jeg har en slik innedam i et uterom på 2 ganger 3 m. Der jeg kledde vegg og gulv i tilegg med isopor. Det har fungert i mange år. Lettvint og max utnyttelse av rommet til fiskene dine |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Jeg bor i Molde, men 200 m over havet. Her blir det skikkelig vinter. Dammen vår er kun 50 cm dyp og den fryser helt igjen. Vår dam er ett sted i mellom 1500 -2000 liter. Fisken som var så små i fjor, har vokst i sommer, så den 240 literen jeg har, blir nok i det minste laget. Så der bor det 3 små gullfisk barn. Forslaget til "April" var god. Så jeg får finne frem hammer og sag......... Er så glad for alle forslag... Tusen takk |
| | |
![]() |
| Tags |
| av, koi, overvintring, tank, til |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|