Please install Flash and turn on Javascript.
| | #5 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Jan 2007
|
Enig med dere koi har en mer glede av i lengden. Når gulfiskene er ut av dammen vil dammen fortone seg roligere og mer harmonisk.Den eneste plassen jeg har gående gullfisk (7-8år) er en dam vi har på hytta. Her prøvde jeg med koi de første åra. De blei borte etter første sesongen. Gullfiskene derimot har klart seg fint. De er jo vare over for oss, men er nå der. Her finnes hegre, mink og måker i hopetall så jeg kan jo godt forstå det
__________________ http://home.online.no/~topaha/index.html |
| | |
| | #6 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Enig her også I starten vil en gjerne ha masse forskjellige fisker i dammen, men vi så jo fort hvor det bar. Restene fra den epoken går i en egen dam: gullfisk, gullsuter, karuss og noe ubestemmelig. Du snakker om hegre April. Jammen er det kommet en ved dammen vår nå igjen Håper på kaldere vær og isdekke så den ikke kommer til fiskene.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #7 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007
|
Har en gullsute igjen som har vært hos meg i alle år, men den ryker nok den og tenker jeg. Det er koi som er tingen ja ![]() Du får ta på julenisse utstyret chasys så kan det være hegren forsvinner ![]() Hvor stor fisk tar de egentlig? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Har noen gullfisk igjen i dammen dei skal gå der, onga kommer til å sørge i lengre tid vist eg gjir dei bort.Dei får panikk kvar gong det kommer noen eller eg sender fisk , dei har namn på dei osv, ongar Kjekt det også så blir dei kansje intresert i koi senere.![]() men i den nye blir det kun koi.
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
| | #9 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Jeg kuttet ut gullfisk først og fremst for at de var verre en kaniner. Har hatt mellom 2-3000 yngel inne hver vinter siste tre år, til oppfôring og salg. Så har noen her kjøpt vanlig gullfisk i butikk på sørvest landet, så er sansynligheten stor for at de kommer herifra... ![]() Problemet oppstod når Koien begynte å leke, og det kom tusenvis med små gullfisk og spiste egg og yngel etterhvert som de klekket.... ![]() ![]() Nå går det kun Koi i dammen, i alle størrelser.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
![]() |
| Tags |
| gullfisk, med, sluttet |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|