Please install Flash and turn on Javascript.
| |
#1 (permalink)
|
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Tenkte jeg skulle lage en tråd hvor vi kan gjette hvilken koi det er ut i fra bildet som legges ut, så jeg legger ut et bilde. Riktig gjettet svar legger ut nytt bilde, så kanskje kunnskapen om hvordan de forskjellige koiene ser ut blir bedre, selv har jeg så smått begynt å øve. Er vel mange her som tar dette på strak arm da ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Det finnes så mange forskjellige varianter at dette blir ikke alltid så lett. Nye krysninger dukker med jevne mellomrom også opp. Har en koi selv som jeg gjerne skulle visst hva den kalles. Vil legge ut bilde senere og spørre ekspertene ![]() Vet du selv hvilken variant dette er ? Har du den skjønnhet selv ? Ja nå må vi se hva vi kan av japanske glosser eller må vi svare på norsk
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Vi svarer vel på norsk ville jeg tro, det er riktig John Kenneth det er en Kumonryu, neste bilde. Chasys: Nei, jeg har ikke denne selv, men ville ikke hatt noe i mot en slik fisk Last edited by mjoks007; 01.01.2008 at 22:08. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Vi hadde en nydelig HQ Kumonryu fra Kamihata som vi kalte "Søte små" Tror den ble tatt av hegre for 3 år siden når vi var på Koi Show i Arcen. Kumonryu uttales "Come-on-ree-you". På norsk betyr det "Drage" Det er en svart doitsu fisk med hvit markering. Kumonryu forandrer farge fra hvit til svart mellom sommer og vinter. En av to typer Koi som fullstendig skifter mønster i et til tre år. Moro å følge med. Den som er avbildet har ekstrem bra svart farge. Det er John Kenneth sin tur til å legge ut neste variant - bilde vel ?
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| gjett, karpe, koi, varianten |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://gullfiskene.net/forum/alt-om-koi/459-gjett-koi-karpe-varianten.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | |
| Koi typer ang. fargevarianter, kjøpt hoss Aquamania. - Nettakvariet | This thread | Refback | 30.06.2008 14:28 | |
| Koi typer ang. fargevarianter, kjøpt hoss Aquamania. - Nettakvariet | This thread | Refback | 30.06.2008 14:05 | |