Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member ![]() Join Date: Apr 2007 Location: Kongsvinger
|
Koi stjålet i romjula. -------------------------------------------------------------------------------- Denne koien min ble stjålet ute hos meg i en 1000 liter ute i romjula.( 25.12.07-1.1.08) Den er ca 38 cm lang. Er det noen som skulle se denne til sommeren eller blir tilbudt å kjøpe den er det fint om dere sier ifra til meg. Betaler 5000,- i dusør til den som kan gi meg opplysninger om hvem som har gjort det eller hvor jeg kan finne den. Tlf 93418384 Vedlagte miniatyrbilder |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Har du meldt tyveriet til politiet ? Tror nok ikke de forstår hvordan vi verdsetter våre koi som unike kjæledyr som ikke kan erstattes. Tror ikke at markedet for stjålne koi er så stor i Norge og de fleste som vil kjøpe en stor og relativ dyr koi i de fleste land må gå gjennom seriøse forhandlere som har en viss renomme. Handlere vil nok lure litt på hva-hvem-hvor og de vil nok ikke være så villig til å betale så mye for en desperat koi selger. Dette vil nok føre at koien antagligvis vil havne oss noen som ikke har en skikkelig koi dam og som ikke kan ta seg av den. Derfor må alle av oss prøve å holde våre koi i sikre omgivelser. Ikke bare koiene men også utstyret som trengs. Vi kan installere overvåkingskameraer, web kameras, lys med bevegelses detektor, m.m. Vil du være helt sikkert kan du ha en ID chip som blir lagt under huden på store såkalte Champion koi, slik man har på hunder og katter. Hvis det utarter seg med tyverier må nok dette vurderes. Tror at de ville ha sånne chip på oppdrettslaksen for å kunne spore de uansett. Du kan også be naboene dine følge litt med.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| stjålet, sushui |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|