Please install Flash and turn on Javascript.
| | #3 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Aug 2007 Location: Fitjar
|
Hei. Legger ut nåken bilder av 3 koier som eg lurer på om nåken kan hjelpe meg å finne ut hvilken sort det er. Har lite peiling sjøl ![]() Legger ut 2 bilder av kvar, siden bildekvaliteten ikkje er heilt optimal.
__________________ ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hei Sissel Det er ikke lett å se ut i fra bildene hvilke koi varianter du har. Det blir ren tipping. Den øverste kan minne om en Hariwake, den i mellom har litt blå til Asagi og den siste uten skjell kan kanskje være en Kinkiryu ![]() Ser at du har noen fòr pellets i karet som ikke er blitt spist opp. Det er ikke nødvendig å forsure vannkvaliteten med så lite vann og stresset fisk.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #7 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Aug 2007 Location: Fitjar
|
ok.Takk for svar. Har fiskene inne med temp. på ca 16 gr. Hadde nettopp foret de så da kom det med for i håven. Holder på og senker temp no og skal ta vekk varmekolben for me reiser vekk 14 dg i begynnelsen av mai og har ingen som kan fore de daglig. Så får håpe me blir ferdig med dammen til dess. Er klart til å forskale no for me skal støype kant rundt dammen,men venter på hjelp fra samboeren som er travelt opptatt med innredning av båten vår. Senker temp med 1 grad kvar fjerde dag,håper at det ikkje er for drastisk ?
__________________ ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Oslo, Voksenkollen
|
Dette er en koi på ca 30 cm. Jeg har ikke noe godt bilde (nye blir tatt til våren), men prøver meg på det ene som finnes. Det ser ut til å være en sort koi med hvite markeringer, bryst, rygg- og halefinne full av sorte streker. Kan være det er Doitsu siden noen skjell er litt større, men er usikker. Tar gjerne imot gjetninger på hva dette kan være! Jan |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Oslo, Voksenkollen
|
Takk for kjapt svar! Tenkte også på det, men kan jo også ligne litt på en Kikokuryu siden den er litt "marble"/skilpaddemønstret. Jeg tror ikke den er metalisk. Blir spennende og se til sommern/høsten om den forandrer farge mye som i så fall skulle tyde på en Kumonryu! Jan |
| | |
![]() |
| Tags |
| koi, type |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|