Please install Flash and turn on Javascript.

Go Back   Gullfiskene.net forum > Akvarium og Hagedam > Fisk > Alt om Koi

Notices

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 19.02.2008, 23:31   #1 (permalink)
G.Net Admin

Chasys's Avatar

Default Høstblad

Ochibashigure varianten betyr regn på høstblad. De er kryssning mellom Chagoi og Soragoi, som er kjent for å vokse fort og være ganske tamme.

Flotte eksemplarer er ikke så lett å finne og de kan forandre seg etterhvert som de vokser. Vi har denne Ochiba fra Tanaka med GinRin skjell som vi kaller for Ochi. Når vi kjøpte den i 2003 var han 15 cm stor og er nå over 50 cm stor. Fargen på "høstbladet" er med tiden blitt mørkere og minner mer og mer på høst farger.
Er det noen andre som har noen erfaringer med denne fargevariant, veks potensiallet, høstbladmønster ...??? og vil dele de med oss ?
Attached Thumbnails
hostblad-20.05.03soraginrin.jpg  hostblad-img_1688.jpg  
Old 20.02.2008, 00:32   #2 (permalink)
Senior Member

Jeg har hatt to pene varianter av Ochibashigura. Den fineste, største og selvfølgelig tammeste blei offer for naboens huskatt i fjor våres.
Den andre er ikke av samme kvalitet som den første. Den har ikke utviklet seg slik som den første.
Har 5 ginrin chagoier der den ene av dem ser ut til å utvikle slike fargetrekk som en ochibasigura. Det kan bli spennende med den . Tida får vise hvordan den tar seg ut til sommeren.
Jeg er litt skuffet når det gjelder veksten på de siste chagoiene. Her er det jo mye som spiller inn og håper at det bedre seg til sommeren når de kommer tilbake til litt større forhold og ny type for.
Den ene soragoien har vokst fint på lengden og ser helst litt "tynn" ut. Det er litt uvanlig for disse variantene er jo dem som ofte legger seg litt ut i bredden.Har hatt litt dilla på disse variantene men nå er det showa som ligger mitt hjerte nærmest.
Er det noen som har noen fine...
april is offline   Reply With Quote
Old 20.02.2008, 00:47   #3 (permalink)
Progressing member

Fekk desse 2 i fjor.Var i utgangspunktet litt skuffa,men etter å ha sett dei heile sommaren so blei eg veldig begeistra .No kan eg ikkje sei nåke om vekst og utvikling for eg rota vekk bildene eg tok i høst .Men har jo ein chagoi frå før og den er veldig fin om sommaren.Får skikkelig svart nett mønster.Er vell ein av dei som har vokst best her hos meg.

Thomas is offline   Reply With Quote
Old 20.02.2008, 01:11   #4 (permalink)
G.Net Admin

Chasys's Avatar

Den andre Thomas ser ut som en GinRin Ochiba, fargen er en fin høstblad farge som likner på den vi har.

Soragoien til april høres ut som en hannkjønn koi. Ho koiene blir nok kraftigere i kroppsformen enn han koiene og de vokser fortere er mine erfaringer. Veksten avhenger jo av temperaturen, mengde og type fòr, plass, vannkvalitet, osv.

Vi har noen fine HQ Showa, men de får komme en annen gang, nå er det "høstblad i vannet".
Old 20.02.2008, 03:47   #5 (permalink)
Senior Member

Ja, soragoien jeg har fasongen til en han. Det er jo en liten fisk enda det da.
Gleder meg til fiskene med ansikt dukker opp
april is offline   Reply With Quote
Old 20.02.2008, 21:18   #6 (permalink)
Progressing member

Jepp er ein ginrin.Som sagt så hadde eg alle oppe til fotografering og måling no i haust.Men dei bildene har eg klart å rota vekk på pcen .
Tenkte eg skulle sjå på vekstraten no og korleis det blir med større dam og skikkelig filtrering.Har ein del av den koien som kom i 2005 eg skal selge.Er for mangen no+yngel.
Old 20.02.2008, 21:27   #7 (permalink)
Senior Member

john kenneth's Avatar

skal du selge ein ginrin ochiba?...
Old 21.02.2008, 00:05   #8 (permalink)
Progressing member

he,he.Nei det var ikkje planen.Har eindel andre koi som eg skal sjå om eg får solgt.Ginrinen fekk eg i fjor og han skal få bli gammel her hos meg .
Old 23.02.2008, 23:23   #9 (permalink)
Progressing member

Fant bildena frå i høst,so eg tenkte ett bilde av chagoien min var på sin plass.
Old 10.04.2008, 13:16   #10 (permalink)
Progressing member

silja's Avatar

lurer på om jeg kan våge å kalle denne ochibashigure? sølvfarget(ikke hvit) med rustrøde mønster på ryggen og grå rundt øynene og nesen.
den vokser ganske fort og er veldig tamm, denne kan koses med
Attached Thumbnails
hostblad-masken.jpg  
silja is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
høstblad

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules