Please install Flash and turn on Javascript.
| | #15 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Kjenner til en historie hvor vannverket tilsatte klor i vannet og en koiboy mistet halvparten av koiene sine i dammen for han ringte og fikk vite om
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #17 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
Nå har akkurat det samme skjedd igjen! Men denne gangen har jeg klart å ta ut de som lever og satt dem i nytt vann med egen luftpumpe. En har dødd i løpet av natten og to andre er på halv tolv. Resten virker slappe men ok. Jeg testet øyeblikkelig ph og nitrit. Ph var ca 7 og nitritet var 0. Har ringt vannverket og det har ikke skjedd noe med vannet i springen. Jeg lurer på om det ikke er en av pumpene mine, som har gått i saltvann, som er årsaken. Forrige gang hadde jeg startet den ca en og enhalv dag før hendelsen, det samme var tilfellet denne gangen. Alt i pumpen har vært i nesten kokende vann utenom motorhodet. Kan pumpen være årsaken? Når jeg startet pumpen kom det tåkete vann ut av pumpen, men tror kanskje dette bare er oksygen? Pumpen har jo vært helt ren så vidt jeg vet, (utenom det som er i motorhodet). Vurderer sterkt å sende inn vannprøve til testing til NIVA. Men da dette koster over 1500kr, har dere noen forslag for hva vannet burde testes for? De tester bare kjemikaler, ikke bio og bakterier. På lista over hva som burde testes har jeg klor, kobber og sink. Noen flere forslag? Blir spennende og se om de andre fiskene overlever nå. Krysser fingrene, er en sinnsykt fin speilkarpe og to fine ghost. |
| | |
![]() |
| Tags |
| blitt, har, koimorder |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|