Please install Flash and turn on Javascript.
| | #21 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
Vi vasker jo hundeskåler i vasken som ikke står så langt unna. Bøttene skal være rene og fiskene har jo levd en uke siden jeg brukte bøtta i akvariumet sist. Om det hadde vært såpe i vannet ville ikke det vist seg på ph testen da? Eller det er kanskje ammonium. Hm. Hvor lenge holder kloret seg fast på bøttene da? For om en klor bøtte drepte dem sist, og kloret sitter skikkelig fast på bøtta kan det være dette som har skjedd igjen. Men jeg har skylt alt som gull altså. Kan pumpen lekke eller holde på giftige ting? Kan det bli for mye oksygen i karet? For jeg har 2x1000liter/timen med maks oksygentilførsel og en stor 404 utvendig pumpe som er lagt slik at det renner over vannet og tar med seg oksygen ned. Men det kan vel ikke være mulig. |
| | |
| | #26 (permalink) |
Har ikke lagt merke til noe særlig slim. Men to av de fiskene jeg puttet i rent vann med luftpumpe lever i dag også! Den ene som hadde krampelignende kast til overflaten virker bedre i dag. Hva i all verden kan det bety? Kan fiskene få varige skader selv om de overlever eller kan de bli helt friske?
|
| | |
| | #27 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Mar 2006 Location: Skedsmo
|
Dette er skikkelig merkelig. Jeg tror ikke det er vannet, jeg. Klor forsvinner foresten ganske kjapt fra vann. Man pleier å si at man "lufter ut klor" ved å la en bøtte stå over natta, med vann i seg. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for akkurat det. DESSUTEN kan man LUKTE det ganske tydelig på vannet, dersom det er tilsatt mye klor. Hos meg lukter det basseng med en gang, iallefall. Og da ville jeg enten brukt aquasafe eller luftet det før bruk i akvarium. Det e rveldig vanlig på våren at de tilsetter ekstra klor, siden snøsmeltingen drar med seg masse rare bakterier i vassdragene.
__________________ -- nala |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Mar 2007 Location: Tønsberg
|
Stort mysterium, men siden det ikke er tegn på noen som helst form for gift eller dårlige vannverdier må det jo være noe annet. Kan fisken bli syk sånn uten videre......? Matet dem litt mye, nei jeg vet ikke, men du bør se etter andre muligheter enn at de har blitt forgiftet eller at det er dårlig vann.
|
| | |
| | #29 (permalink) |
Hm. kanskje det er strøm. Men jeg har stått med begge henda i akvariumet og ikke følt noe. Tror bare jeg skal prøve meg fram. Tømme vannet og fylle det opp igjen. Deretter, dette burde ikke følsomme msk vite, tester jeg med noen guppy yngel og ser om de dauer Heh.. Tror dere det kan funke? |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| G.Net Admin ![]() | Hvis vannverket er å stole på så gjenstår jo bare en ting: pumpen din. Fjern den og bruk det utstyret du hadde før. Har ikke peiling på hva den pumpen ev. kan finne på å avgi til ferskvann etter å ha gått lenge i saltvann. En begynner jo å lure..
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
| |
| | |
![]() |
| Tags |
| blitt, har, koimorder |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|