Please install Flash and turn on Javascript.

Go Back   Gullfiskene.net forum > Akvarium og Hagedam > Akutthjelp 113-Karpe > Alt om sykdom og behandling

Notices

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 26.10.2007, 21:50   #31 (permalink)
Member

Red face Aeromonas

Hei etter laaang tid..

Ja det som er lurt og gjøre som ikke denne fiske eieren gjorde er og gjøre REN dammen når du setter ut fisken. Og som flere har nevnt Kalium p. gjerne ca 3 - 5 mg p. 1000 ltr, for og desifisere. Men husk her og se på fargeforandringer i vannet. Bruk også salt.
Så alt dette er nevn fra før! tror desverre hovedgrunnen var min egen feil.
Glemte i år og gjøre rent (glemte og glemte driver med ombygging av hele huset). Har lært en kjempe lekse her..
Fiska jeg tok inn går fortsatt i karantene i garagen og alle sår og merker er borte!!!
Det som blir spenende er når jeg skal ta inn de andre, for og se om all smitte er vekk (Jeg og flere med meg tror det).
Tar de vel inn nå i løpet av tre ukers tid tenker jeg.
Har gjort alt klart nå.
Har fått det endelige svaret fra Instituttet (brev 2). Skal prøve og få lagt inn bilder etter vært..men som jeg skrev jeg driver med husbygging..(Dette tar desverre all tid). MEN så blir det bra!!
thorlu is offline   Reply With Quote
Old 27.10.2007, 17:54   #32 (permalink)
tos
Senior Member

Takk for godt svar. Jeg har også rengjort dammen om våren med Kp de siste årene. Da med fisk, i og med de overvintrer ute. Har ikke bunndren så det blir jo litt skit ja. 4-5 dgr kur, en dosering pr dag og utskifting av endel vann. Men etter jeg har begynt med dette så har jeg ikke hatt en eneste syk fisk. ( bank i bordet som vi sier)

Det var jo kjekt å høre at karantenefisken ser ut til å overleve. Lykke til med ombygging av huset. Det er vel ferdig i løpet av vinteren så du får god tid til vårrengjøring av dammen håper jeg
tos is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
inne, mann, ny

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules