Please install Flash and turn on Javascript.
| | #12 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Feb 2008
|
men huff, nå er røde streker borte fra ryggen igjenn.. Men som du nevner, så er rødfargen på gjeller tilbake. Den kom så vidt i går da bildene ble tatt, jeg håpet den skulle gå bort, men nå er det kraftig rødfarge ute å går |
| | |
| | #13 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Du må nok fortsette å bytte vann hver dag inntil dette er bedre . Det kommer gjerne av ammoniakk/ nitritt forgifting. Bytt 50% vann igjen, deretter 30% hver dag til tiltstanden har bedret seg. Ikke gi mat på tre - fire dager, da dette er med på å forurense vannet. Har du tenkt over om du kan ha større kar? |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Feb 2008
|
tenkte bare jeg skulle glede alle ved å si at gullfisken er frisk som en fisk igjen. Den flyter ikke mere på ryggen, etter noen dager uten mat og noen med frossne erter. Den har så vidt en svaak rosa farge rundt gjellene, - men jeg tror det er på vei bort. Takk for all hjelp. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Aug 2007 Location: Fitjar
|
Fint at det gikk bra til slutt. Godt at det er mange kyndige og erfarne eksperter her . Hadde et lite uhell sjøl i dag.Har hatt varmekolbe på til fiskene mine ute i garasjen,temp 13-15 grader. Byttet vatn til de i dag og tok ikkje vekk slangen etter meg,så har ein av minne sønner skrudd på kranen så der sto det og randt på fullt når me kom ut i ettermiddag. 5 grader i vatnet så er spent på korleis det går. Håper de overlever dinna traumatiske nedkjølingen. Tvi tvi
__________________ ![]() |
| | |
![]() |
| Tags |
| slørhalegullfisk, syk |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|