Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Mar 2008
|
Hei, vi har ingen peiling på hva som kan ha skjedd her så legger opp ett bilde. Lurer på hva den "byllen" dere ser på hodet. Det ser ut som den er fylt med blod også ser det ut som det er et slags hull på den øverst... Takker for alle svar Last edited by D-CupCake; 15.03.2008 at 01:44. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Hei ![]() Dette har ikke jeg sett før Er byllen kommet plutselig? Kan det være at fisken har skadet seg på noe? Hvordan oppfører fisken seg ellers? Spiser den?Blør den? Hvordan er vannkvaliteten din? Er det andre "unormale" ting på fisken din? Om det er et sår- pass på å ha god vannkvalitet, og ha gjerne litt salt i vannet (opptil 3 promille). Dette for å hindre at det går sopp eller bakterieinfeksjon i såret. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Mar 2008
|
Den var bare plutselig der. Stor, rød og umulig å ikke legge merke til. Tenkte først det var et sår, at den hadde skadet seg på noe ja. Den spiser helt normalt og svømmer rundt som de andre fiskene, klarer ikke helt se noe annet unormalt med verken den eller de andre. Tusen takk for god velkomst |
| | |
| | #5 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Hei, igjen ![]() Tror jeg ville fulgt med denne kulen litt uten å medisinere- om det er et sår/ blodbyll vil den bli mindre etterhvert. Når slike ting oppstår veldig plutselig, er det mulig den har skadet seg på noe. Sjekk i akvariet ditt for å se om du kan finne mulige plasser den kan ha skadet seg. Så lenge fisken er kvikk og rask, ville jeg som sagt sett dette an. Pass på vannkvaliteten, og bytt vann ofte. Om den endrer farge, evt får lodne hvite utvekster kan dette være sopp eller bakterieinfeksjon, og bør da behandles. Om den vokser, bør man også prøve å finne ut hva dette er. Hold oss oppdatert, da vel |
| | |
![]() |
| Tags |
| blod, byll, med, på, slørhale, vår |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|