Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Klarte for noen dager siden å redde ca 100 egg etter at gullfiskene hadde lekt, og i dag klekket de! Det var bare 3-4 egg som ikke var befruktet som jeg tok vekk. Resten klekket! ![]() Har nå et akvarie med masse bittesmå fisker i blir spennende å se hvor mange som klarer seg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Har prøvd å ta noen bilder av yngelen, men det var ikke bare-bare Er litt vanskelig når e er så små, og samme farge som sanda.Det første bildet er et lite utsnitt av akvariet de er i- et dårlig bilde, men sier allikevel noe om mengden yngel (det er like tett i hele akvariet, så jeg må nok ta vekk endel etterhvert om alle klarer seg) Det andre bildet sier noe om størrelsen - sanda på bildet er finkornet sand (nest fineste rådasand). |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Grattis. ![]() De er forholdsvis lette å ale opp. Me du må regne med å luke ut noen "missfostre" etterhvert. Pleier desverre å være en del av de i gullfisk kull. Dette skyldes den harde selektive avlen gjennom mange generasjoner. Artemia er kjempebra mat til disse når de er 5-6 dager gamle.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
![]() |
| Tags |
| gullfiskyngel |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|