Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
Hei! Ja i formiddag fikk jeg meg en overaskelse jeg ALDRI kunne forestilt meg. Hehe. Hentet nye koi på torsdag. At de skulle finne på å kose seg i akvariumet mitt lørdagsmorgenen hadde jeg jammen ikke trodd. Men en hyggestund hadde det tydelig vært. Desverre var de i full gang og nærmest ferdig med å spise alle eggene. Har aldri sett de har vært så ivrige på å støvsuge planteblader og grus. Klarte å redde en plante og noen stein med kanskje 50 egg. Er det sjanse for at jeg får noen yngel av de eggene jeg fikk ut? Er det normalt at de har sexytime i akvarium!? Hva burde jeg passe på nå? Synd de ikke kunne vente til de kom i dammen, der ville sikkert flere egg klart seg. Mvh Stine |
| | |
| | #4 (permalink) |
Angående 'micro' mat. Hvordan får jeg tak i infusorier og brine shrimps? Det er vel dette de skal ha som mat den første uken etter at de begynner å svømme loddrett. Lest noe om bananskall. Men hvor mye av det grumsetebananvannet skal jeg ha oppi 25liter'n. Noen som har fremgangsmåten, oppskriften, på infusorier? Heh.. Og brine shrimp kan jeg visst finne ute. Men hvor? Og hvordan vet jeg at jeg har fått tak i noen. De lever kanskje ikke på denne årstiden. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å få dem til å overleve. Da dette micro tingene virker vanskelig. Jeg har jo ikke så mange egg å 'teste' meg på. Vil så gjerne klare å få noen til å overleve.
|
| | |
| | #7 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Har de lagt egg i karet, så er jo muligheten stor for at de leker i dammen også. Men de er ikke kjønnsmodne før de er ca 3 år, så om hunnene legger egg, så må det også være kjønnsmodne hanner tilstede.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hvis du har lyst på babyer Stine må du prøve igjen og ikke gi opp ;-) Vent og se om det er noe liv. Koiene har sikkert vært minst to om hyrdestunden ![]() Dette er nok en erfaring som du vil lære litt av. Hvor store og gamle var koiene som lekte seg ? Har du noen bilder av mor og far ? Vi har tatt vare på 15 yngel fra i fjor som selvsagt er verdens skjønneste babyer.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #9 (permalink) |
Damen, som vi tror hun er, er snart fem år. De andre i karet er fra ett år til to år. Hehe, så er vel ingen kjønnsmodne hanner der. Men er noen i dammen som er gamle nok til å være kjønnsmodne. Om ikke alle er damer er det jo håp at det skjer noe når de fra akvariumet slippes ut i dammen. Er ikke på min egen pc nå, så får ikke lagt ut bilde ennå. Fruen er hvertfall veldig pen, hvit med sorte klare flekker rundt om på kroppen. Hikarimoyomono Gin Bekko. Jeg har visst klart å overse at det ligger MASSE egg i grusen på akvariumet også. Pumpen har sugd opp en god del og. |
| | |
| | #10 (permalink) |
De fleste eggene har begynt å gå i oppløsning nå. Ligner nesten på mugg ![]() MEN! Noen av eggene, veldig få (kanskje 10 av de femti jeg reddet), er like hele og har to prikker og en "strek" i seg. Er det mulig at de er befruktet? Har gått ca 3 og en halv dag siden de gytet. |
| | |
![]() |
| Tags |
| akvariumet, sexytime |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|