Please install Flash and turn on Javascript.
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Se der ja. ![]() Har en god ladning med yngel jeg også nå. Men de er større. Fikk tre kull i år. ![]() Showaen jeg kjøpte hos dere var en hun ja. Hun gikk i karantene i 3 uker, og dagen etter at hun var kommet i dammen, var hun midtpunktet i lek. Det gikk heldigvis rolig for seg, og ingen fisker fikk skader under leken i år.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Minst 5 cm, men jeg ville ikke være 100% trygg hvis en stor koi skulle ha kannibalske tendenser Så jeg ville vente til selv den største "koikjeften" i dammen ikke lenger er stor nok. Har selv sett at koi har spist yngel på rundt 5 cm.Har et såkalt flytende inspeksjonsnett med finmasket duk (fra en gammel gardin) og dette flyter rundt i dammen med yngelen innenfor beskyttet mot de store koiene. Rene barnehagen Der har de god vannsirkulasjon og tilgang på naturlig mat. Men de får litt ekstra tilskudd av yngelfór også. Så når det nærmer seg høst flytter de inn i akvarier så de kan vokse seg store gjennom vinteren. Så hos oss kommer de ikke i kontakt med store koi før ev. neste vår og da er de +-15 cm. Det er nok endel yngel som virrer rundt i dammen og noen vil klare seg til høsten når dammen tømmes og vi fanger alle inn for vinteren.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #10 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Tror ikke det var stort mer enn rundt 1000 yngel vi fikk fanget inn fra de 5 hunnene som la egg i år. Mange har rømt ut igjen i dammen og er vel blitt spist opp, men det er fortsatt plenty med yngel igjen å ta vare på gjennom vinteren for de vil kreve mye plass etterhvert som de vokser til
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| 2007, koi, yngel |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|