Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
En kan undre seg over folk som bruker mye penger på å kjøpe seg flotte koi, men som deretter jakter på det billigste koifóret ![]() Det er ingen hemmelighet og ganske logisk at små pellets blir fordøyd dobbelt så godt som store pellets da de har mye større overflate ![]() Tester med røntgen har vist at tørre pellets ikke engang begynner å bli fordøyd før de er halveis gjennom koiens tarm, mens med oppbløtet pellets skjer dette mye fortere ![]() En eneste Saki Hikari pellet inneholder millioner av nyttige bakterier som bedrer fordøyelse, letter opptak av næring, styrker fiskens immunforsvar, reduserer dramatisk avfall i filter m.m. ![]() Tilskudd av leire i maten bedre fordøyelsen, og gir bedre opptak av vitaminer og mineraler. Leire i dammen har også sine fordeler både for vannkvaliteten og fiskens skinn og fargeprakt.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Når jeg driver på med ting og tang i hagen, noe jeg gjør relativt ofte om sommeren, eller har overskudd etter en fisketur, så gå all meitemark i dammen. Dette er også veldig næringsrikt og sunt.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Litt variert kost liker vi mennesker og. Vi pleier også å fore koiene med meitemark og de setter stor pris på det. I tillegg får de i blandt litt reker, silkeorm pupper, erter, appelsin båter m.m.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Jan 2007
|
ang.foring liker mine koi spagetti. Det er jo ikke så mye næring i det, men de setter pris på det. Mange artig øyeblikk når to koi smatter i seg spagettien fra hver sin side
__________________ http://home.online.no/~topaha/index.html |
| | |
![]() |
| Tags |
| blir, du, hva, spiser |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|