Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member Join Date: Sep 2007
|
Har veldig lyst til å "pusse opp" akvariet mitt og i den forbindelse ønsker jeg meg hvit/lys sand. I dag har jeg relativt store, glatte småstein i ulike naturfarger. Bør jeg beholde det jeg har eller kan jeg bytte til finere sand? Fordeler, bakdeler, konsekvenser? Hvor får jeg evt. tak i sand med en naturlig lys farge? Det eneste jeg har sett i butikk er veldig kunstig hvit stein. Det vil jeg ikke ha. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Hei ![]() Gullfisk elsker sand, så det er nok et godt valg. ![]() Det finnes naturlig lys sand i handelen i dyrebutikker - rådasand heter den. Om du bor i nærheten av en biltemaforhandler har de et mye billigere alternativ- blåsesand. Den er veldig populær å bruke i akvarier.(50 kr. pr 25 kg) Om du ikke finner noen av disse alternativene, kan du se deg om ute. Om du finner sand naturlig i en strandsone eller noe slikt. Om man henter sand ute i naturen, er det mest fordelaktig å bruke sand fra saltvannsstrender. Bare skyll den først og pass på at det ikke følger med tang og tare eller mye skjell |
| | |
![]() |
| Tags |
| eller, grus, sand |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|