Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #11 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Jun 2008 Location: Tønsberg
|
hei fiskesmurf ja jeg er enig med feste av rørene med patentbånd, kom på samme ide faktisk, etter ar jeg hadde begynt å fylle, men da var jeg både lei og forbanna på Rescon belegget som hadde løsnet så jeg ga rett å slett blaffen , men jeg skal tømme dammen i juni mnd regner jeg med for reparere litt etc i dammen og da skal jeg feste dem med patentbånd samtidig, Brukte rescon Map elastic og fiberduk. Året før hadde jeg brukt det samme stoffet , men jeg smurte kun på steinene/veggen i to omganger og brukte heller ikke fiberduk(armeringsnett), lot dette herde ca 14 dager , pratet med en på Rescon og fikk "godkjenning" for det.Gjentok det samme i fjor når jeg brukte armeringsnett, vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre at det har løsnet ?? Vet ikke hva jeg skal gjøre for å tette dammen, jeg har et problem med at det trenger grunnvann inn når dammen er tom og regner med at det er gjenom disse sprekkene at vannet trenger ut når jeg har fylt opp dammen, forslag til tettingav dammen taes i mot med åpne armer |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Min formening er i allefall at det kommer fukt til på baksiden. Enten grunnvann eller vann som lekker dit fra dammen. Så lenge du ikke har mulighet til å stoppe dette tilsiget som ender opp bak membranen, så tror jeg heller ikke du får noe til å sitte fast over tid heller, uansett hvilken type membran/tetting du bruker. Derfor har jeg brukt vanntett slemming hele veien på utsiden av damveggene mine pluss knotteplast som jeg har lagt kantlist på toppen og så smørt membranen over toppen på veggen og ned over kantlista til knotteplasten.
__________________ Mitt damprosjekt |
| | |
![]() |
| Tags |
| defekt, drensrør, katastrofe, vinter |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |