Please install Flash and turn on Javascript.
| | #11 (permalink) | |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() | jeg blir nok å bruke dammfolie, så er jeg sikker. vil jo være temmelig surt om alt skulle være sprukket og j... når våren kom. hadde jeg vist sikkert at bassengduken ville holde helt til neste høst så hadde jeg brukt den | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
det blir nok pent uansett vilken folie jeg velger, hovedsaken er at jeg får større plass til elsklingene mine. mulig jeg bygger inn litt belysning, så vi kan nyte fisken på kveldene også når det nærmer seg høst. men nå vet jeg vertfall at denne bassengduken ikke er giftig for fisken, og at den absolut ikke er frostsikker. om jeg velger den blir det laget slik at jeg tar den ut og pakker sammen på vinteren. tror ikke det skulle bli så vanskelig siden dammen er oppbygget slik den er. fikk se et bilde fra en bekjent som har kommet meg i forkjøpet med et lignende prosjekt med bassenget. hun bor i dk og har stør, og på sort bunn vistes nesten ikke fisken men når hun fikk den over i det nye bassenget med blå bunn kom den virkelig frem. nå har ikke jeg stør, men jeg håper å komme over naturfargede fisk. og disse vil forsvinne litt. jeg har nok ikke blidt helt enig med meg selv enda ![]() vel vel, i dag skal jeg ut å grave det som må graves for å få karet i vater, så håper jeg at jeg slipper flere forsinkelser og får karet ferdig før høsten etter planen skulle det vært ferdig for en mnd siden.tusen takk dere for komentarene, det har hjulpet endel i tenking og planlegging. har dere flere så kom med dem Last edited by silja; 01.07.2007 at 09:22. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
endelig ble dammen ferdig bygget. mangler bare utvendig bekledning. det endte opp med litt over 9000 herlige liter, og fiskene virket plutselig så små. vanlig sort dammfolie ble brukt siden størrelsen på dammen økte ganske mye i forhold til planen som var 3-4000 liter skal kjøpe lyskuler å plasere nesten midt i dammen, tror det blir stilig. litt stein og grus på bunnen etterhvert og. er så glad... ![]() ![]() |
| | |
| | #16 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Ser bra ut! ![]() Jeg ville unngått sand eller grus i bunnen på dammen. Det vil kun medføre masse arbeid etterhvert. Spesiellt ved rengjøring o.l. Det vil også være grobunn for dårlige bakterier og parasitter. Planter o.l. kan du plante i potter og sette på bunnen. ![]() PS: Ser gullfiskene har vokst godt.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
![]() |
| Tags |
| bassengduk, dammfolie, som |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|