Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| |||||||
| Hei! Du har lest innlegg og sett hva byr på, men har forsatt ikke registrert deg. Hvorfor ikke ta et øyeblikk og registrere en gratis konto nå? Som medlem vil du få fri tilgang til lese alle våre forumer, og muligheten til å poste innlegg, kommunisere privat med andre medlemmer (PM), foreta avstemminger, laste opp innhold i forumer og bildegalleriet, samt andre funksjoner. Bli medlem i vårt forum i dag! Hvis du allerede er medlem, logg deg på øverst til høyre for å fjerne denne meldingen, og delta aktivt i forumet nå. |
![]() |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Jun 2008 Location: Tønsberg
|
Hei folkens Prøver å finne en butikk som fører for til fiskene mine Koi og gullfisk ,begynner å rake opp for mat Det foret som jeg ønsker å prøve er KoiNutri-Supreme og KoiNutri-Spirulina (begge 3 mm) kan ikke finne noen butikker som har dette nå har fått god omtale, dessuten vokste Koiene mine veldig lite i fjor ved siden av ønsker jeg en vannpåfyllerflotør som lages av Mellumgaard, Tropex selger denne, men har vært utsolgt i lang tid, noen som vet om noen andre som selger denne, ser ut til å være en solid sak. Nils |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Hovedmoderator Koi.no ![]() |
Det finnes altfor mange merker med fiskefor å velge mellom fra uttallige produsenter i tillegg til alle variantene som desverre har et kort utløpsdato. Vil du at koiene dine skal vokse fort må du mate de ofte opptil 5 - 8 ganger om dagen, ca. 2 % i for av kroppsveksten pr. dag. Vanntemperaturen bør også helst være godt over 20 grader og med topp vannkvalitet. Spirulina alger er noe de fleste for produsenter har i foret sitt. Koi.no har denne flotør på lager: Koi.no nettbutikk
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Tropex.no ![]() Join Date: Feb 2009
|
Hei Nils Jeg har 1 vannpåfyller til deg, vet du var innom og ba Kjetil holde av en. Denne er hånddreid så det er for mye arbeid å lage den, men det letes etter noen som kan serieprodusere den til en ok pris uten at vi må bestille 5000stk. Flere tusen vannpåfyllere blir litt mange i denne hobbyen ;-) Foret du etterlyser er tomt i Norge nå, men det er 4 paller på vei som jeg anntar er klar for levering i butikkene neste uke. Nytt for Nutri foret i år er at det pakkes i litt større bøtter, Det er også mulig å handle flere av typene i hele sekker på 15 kg. Det finnes jo en rekke produsenter av fôr som Chasys skriver. Her får man vurdere typer etter behov og lommebok for noen fortyper selgers jo som om de skule inneholde trøfler og indrefile. Selv venter vi 2 nye merker inn i sommer. Første pallen vi tester kommer sammen med oasefolien fra Tyskland neste uke. Dette er et næringsrikt flytende "rød stics" fôr . Ellers venter vi oss fortypen som ble brukt av mange oppdrettere i japan. Men det blir først utpå sommeren. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Jun 2008 Location: Tønsberg
|
hei Øivind Takker for infoen,som du skjønner er jeg snart tom for fiskemat kansje 1 uke til 10 dager igjen, ringer deg senere i dag når dere har åpnet i butikken, vet ikke om det lønner seg å kjøre fra tønsberg eller å få sendt i posten Nils |
| | |
![]() |
| Tags |
| hjertesukk, lite |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |