Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Overskriften må ikke feiltolkes, jeg hvet godt at det nå i Norge kun er lov med koi og gullfisk etter de norske lover. Men lover er ikke alltid så enkle og tolke om man ikke har litt kunnskap/erfaring med juss. Grunnnen til at jeg tar opp dette er tråden her: vilke fisker kan jeg ha i en hage dam? - Akvarieforum på Akvaforum.no Om man leser FEW sine innlegg så fremviser han saken om artene i et litt annet lys enn den bastante KUN koi gullfisk belysningen... Om man også leser SAF på side to i den tråden kan man jo begynne og lure... Noen som har noen formening om lovens tolkning? Ps: Sier ikke at jeg er enig i FEW sine innlegg, ble bare litt mer nyskjerrig da jeg leste tråden... Skorstein |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Det som praktiseres er, KUN Gullfisk og Koi. Vet om folk som har hatt ørret i private dammer. De har fått en frist for å fjerne fisken, ellers har det blitt truet med dagbøter. Man kan selvfølgelig søke om disp. for mange andre arter, men om man får lov er heller tvilsomt. Og da skal man hvertfall ha en god grunn. Dyrebutikker solgte Vederbuk, Stør, Suter, Gresskarper og mye mer i alle varianter for noen få år siden. Det er fortsatt lov å ha disse fiskene i akvarier, men butikkene nektes å ta inn disse artene, i fare for at folk ikke skal bry seg om forbudet.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
![]() |
| Tags |
| fiskearter, lovlige |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|